Fritteriet
project name

Fritteriet

Kvalitets pommes frites med smag

description
  • Client:

    Fritteriet

  • Our Role:

    Konceptudvikling

Fritteriet er en virksomhed, der sælger pommes frites. Pommes Fritsne sælges i fryseposer hos forhandlere. Produkterne udskiller sig fra konkurrenterne ved at være af høj kvalitet og samtidig være med spændende smagsvarianter. Når du køber pommes frites fra Fritteriet får du altså ikke bare en standard-pommes frit, men derimod en smagsoplevelse og kvalitet som man ikke ville have fået ellers. Produktet er ikke noget kunderne bare kan lave derhjemme, da de på den måde ikke får samme smagsvarianter eller “pommes frithed”.

Fritteriet er det første pommes frites brand, der ikke bare sælger pulver pommes fritter, men lækre pommes frites med lækre smagsvarianter. Fritteriet brandes som en virksomhed der virkelig elsker pommes frites, og at det er derfor brandet startede. Der er en historie bag med at man ikke kunne få lækre pommes frites i supermarkederne, men grundlæggerne elskede pommes frites så meget de begyndte at lave pommes frites som de kunne lide dem. Brandet udstråler kærlighed til pommes frites. Man kan sige at Fritteriet er eksklusivt, men det markedsføres ikke som værende Gucci-eksklusiv, mere Ben&Jerrys eksklusiv. Det skal altså kun være Fritteriet hvis man vil have lækre kartofler med smag.

Produkterne udstråler “hjemmelavet” så meget som nu muligt med fryse pommes frites. Kartoffelstykkerne er altså ikke 100% lige, men har forskellige former som var de lavet i hånden. Produkterne skal være af den bedste kvalitet, og det skal samtidig være så nemt at man bare skal putte dem i ovnen/ i frituren.
Produkterne er af lækre smagsvarianter, som ikke er så nemme at man bare kan blande dem selv på 3 minutter derhjemme. Ingredienslisten skal dog holdes så simpel, at alle forstår hvad der er i.
Størrelserne på pakkerne må ikke blive de der familie-pakke størrelser som pommes frites kun sælges i nu, men skal derimod være til 1-2 personer. Samtidig skal emballagen være så lækker at man vil købe den alene på den.

I stedet for at pommes frites er noget man spiser ved siden af fordi det er man lært op med (uhøfligt kun at spise kød), er disse pommes frites være nogen man faktisk har lyst til at spise alene uden tilbehør eller kød. Alle kartofler der er i pakkerne skal være fra det land som de bliver solgt i. Emballagen er gennemsigtig hvilket strider imod hvad andre frysevarer og især pommes frites emballeres med. Samtidig er indpakningen ala gammeldags trekantede slikposer, hvilket gør at posen vil skille sig ud blandt resten af pommes fritterne i frysedisken. Valget mellem hvilken pommes frites man køber, ligger nemlig oftest først når man står og skal vælge i butikken.

Andreas Nielsen
Find mig på

Andreas Nielsen

Jeg er en forretningsudvikler fra Herning, der har flere virksomheder bag mig. Jeg elsker at få B2C virksomheder til at vækste, og derfor er jeg partner i the goldwhale.
Andreas Nielsen
Find mig på
 

Sulten efter mere?

Hver 14 dag sender vi en netværksmail ud med de bedste tips om forretningsudvikling. Vi finder samtidig endnu en vinder af 2 timers gratis forretningsudvikling.
Skriv din email og bliv tilmeldt netværksmailen: