dukaPC
project name

dukaPC

Analyse om hvorvidt deres idé ville fungere

description
  • Client:

    dukaPC ApS

  • Our Role:

    Markedsanalyse

dukaPC er en landsdækkende computerfabrikant, der har speciale i computer til ældre mennesker. En af deres ansatte havde fået en idé om et socialt medie til ældre, og derfor ville dukaPC finde ud af om idéen var noget værd, og hvad der eventuelt skulle til for at få den til at blive en succes.

For dukaPC lavede vi så en markedsanalyse, for at finde ud af hvad dette sociale medie skulle indeholde, og om der overhovedet skulle viderudvikles på det. Målgruppen var ældre over 65 år, og netop denne målgruppe er svær at analysere på, da de ofte fortæller A men gør B (De siger de ikke bruger computeren til at spille på, men det bruger de den ofte til). Derfor skulle analysen virkelig gennemarbejdes, for ikke at vise et fejlagtigt billede.

Arbejdet endte ud i en rapport, der fortalte hvilke ting dette sociale medie skulle indeholde, for at få brugerne til at bruge det og samtidig fortælle deres med-ældre om det. Samtidig kom der en løsning, der gjorde at dukaPC med dette sociale medie også kan fastholde deres nuværende kunder på deres platform. Resultatet af markedsanalysen fortælles ikke af hensyn til dukaPC.

Andreas Nielsen
Find mig på

Andreas Nielsen

Jeg er en forretningsudvikler fra Herning, der har flere virksomheder bag mig. Jeg elsker at få B2C virksomheder til at vækste, og derfor er jeg partner i the goldwhale.
Andreas Nielsen
Find mig på
 

Sulten efter mere?

Hver 14 dag sender vi en netværksmail ud med de bedste tips om forretningsudvikling. Vi finder samtidig endnu en vinder af 2 timers gratis forretningsudvikling.
Skriv din email og bliv tilmeldt netværksmailen: