Ældrehuset
project name

Ældrehuset

Hjælp til målgruppe og personaer

description
  • Client:

    Ældrehuset

  • Our Role:

    Hjælp til målgruppe og personaer

Ældrehuset er en platform til ældre der ønsker et aktivt liv, og samtidig vil lære at benytte computeren i højere grad. Samtidig er de ved at lave en IT-håndbog til ældre, så de i en bog kan lære at bruge en computer. De kom til os, for at få hjælp med at klarlægge personaer, så de fremover kan udvikle og træffe beslutninger på langt bedre grundlag, ved netop at viderudvikle ud fra målgruppernes behov.

Ældrehuset har 2 målgrupper, nemlig brugerne (de ældre) og kunderne (kommunerne). Derfor skulle der laves personaer, der afdækkede begge målgrupper så godt som muligt, hvilket resulterede i 5 personaer. Det svære ved opgaven, er at målgruppen indebærer ældre, og at det er svært at kortlægge deres behov, følelser og reaktioner, da de ofte ikke selv fortæller dem.

Personaerne bliver i dag brugt i den videre udvikling af Ældrehuset, til at tage hurtigere, nemmere, bedre og billigere beslutninger. Personaerne er udviklet i tæt samarbejde med virksomheden, for at få det mest nøjagtige billede af målgrupperne.

Andreas Nielsen
Find mig på

Andreas Nielsen

Jeg er en forretningsudvikler fra Herning, der har flere virksomheder bag mig. Jeg elsker at få B2C virksomheder til at vækste, og derfor er jeg partner i the goldwhale.
Andreas Nielsen
Find mig på

Ældrehusets startside

 

Sulten efter mere?

Hver 14 dag sender vi en netværksmail ud med de bedste tips om forretningsudvikling. Vi finder samtidig endnu en vinder af 2 timers gratis forretningsudvikling.
Skriv din email og bliv tilmeldt netværksmailen: