Her er lidt af vores
arbejde

bg image

dukapc logo

hvad? MARKEDSANALYSE

hvor lang tid? HALVANDEN MÅNED

dukaPC er en landsdækkende computerfabrikant, der har speciale i computer til ældre mennesker. En af deres ansatte havde fået en idé om et socialt medie til ældre, og derfor ville dukaPC finde ud af om idéen var noget værd, og hvad der eventuelt skulle til for at få den til at blive en succes.

For dukaPC lavede vi så en markedsanalyse, for at finde ud af hvad dette sociale medie skulle indeholde, og om der overhovedet skulle viderudvikles på det. Målgruppen var ældre over 65 år, og netop denne målgruppe er svær at analysere på, da de ofte fortæller A men gør B (De siger de ikke bruger computeren til at spille på, men det bruger de den ofte til).

bg image

Ældrehuset er en platform til ældre der ønsker et aktivt liv, og samtidig vil lære at benytte computeren i højere grad. De kom til os, for at få hjælp med at klarlægge personaer, så de fremover kan udvikle og træffe beslutninger på langt bedre grundlag, ved netop at viderudvikle ud fra målgruppernes behov.

Ældrehuset har 2 målgrupper, nemlig brugerne (de ældre) og kunderne (kommunerne). Det svære ved opgaven, er at målgruppen indebærer ældre, og at det er svært at kortlægge deres behov, følelser og reaktioner, da de ofte ikke selv fortæller dem.

Personaerne bliver i dag brugt i den videre udvikling af Ældrehuset, til at tage hurtigere, nemmere, bedre og billigere beslutninger.


 
 

ældrehuset-logo

 

hvad? PERSONA & MÅLGRUPPE

hvor lang tid? ÉN UGE

bg image


 
 
billig hygiejne logo
 

hvad? KONCEPTUDVIKLING

hvor lang tid? ÉN UGE

Billig-hygiejne.dk er en webshop der bl.a. sælger hygiejnebind, tamponer, shampoo og hårfarve. Gennemsnitsordren lå desværre kun på 165kr, og derfor ville de gerne hæve gennemsnitsordren, da det ikke kunne betale sig med online markedsføring.

Vi lavede et modul til deres woocommerce-shop, så kunden sparede mere jo flere produkter de købte. Kunden så en fra-pris på hjemmesiden, og klikkede sig så ind på produktsiden hvor de så priserne på de forskellige antal.

Gennemsnitsordren på webshoppen gik fra 165kr til hele 446kr efter de implementerede vores løsning. 

bg image

Game Swap er en markedsplads for spil, hvor brugerne kan købe og sælge gamle videospil. De kom til os, for at få hjælp til at optimere deres forretnings og koncept..

De valgte at få en dags gennemgang af deres hjemmeside og koncept, hvor vi i samarbejde fandt frem til forbedringer og mangler i virksomheden..

Efter gennemgangen havde Game Swap en række områder de kunne begynde at optimere på, med løsningsforslag og eksempler til. Det bestod blandt andet af målgruppen, produktsiderne, hele deres købstunnel og andre ting.

game swap logo

 

hvad? FORRETNINGSUDVIKLING

hvor lang tid? ÉN DAG

mathias hou

Mathias Hou

Jeg fik muligheden for en personlig samtale med the goldwhale, hvor vi snakkede om mit nyeste projekt og dets muligheder. Jeg fik oplyst en masse nye tiltag, som kunne implementeres i mit projekt og dermed ramme min målgruppe langt mere præcist.

Jeg har altid haft en form for distance til konsulenter: ”Hvad skal man med dem”, men i dag ændrede mit synspunkt sig drastisk. Jeg har været meget glad for at benytte the goldwhale til mit projekt, hvilket mine kunder også er, er jeg sikker på!  

 
 
 
 

Andreas fra the goldwhale fik på kort tid sat sig ind i vores virksomheds problemstilling. Èt af hans første tiltag var at få definerede mulige personaer inden for vores målgruppe. Det gav fundamentet for at arbejde struktureret, istedet for blot at fægte med bind for øjnene.

Han har en professionel tilgang til tingene, og man er ikke et sekund tvivl om at Andreas brænder for det han laver – Jeg vil varmt anbefale Andreas Nielsen og the goldwhale.

hjalte wieth

Hjalte Wieth

 

 

Hey!
lad os snakkes

Birk Centerpark 165B, 7400 Herning

 info@thegoldwhale.dk /+45 4 123 123 1

Dit navn

Din e-mail

Din besked