Blog

Blog

Derfor er McDonalds i krise (mens Starbucks vækster)

Måske ved du det ikke, men McDonalds er i en dyb krise, og har været det siden 2013. Salget er faldende, den yngre generation laver ikke genkøb og overskuddet er støt faldende. Starbucks derimod er i modsatte situation, og åbner nye butikker over hele verdenen. Årsagen er simpel, McDonalds agerer nemlig ud fra den gamle skole i det 20 århundrede, Starbucks brillierer ud fra den nye skole i det 21 århundrede.

Read More

Sådan får du dit produkt i butikkerne

Mange virksomheder har produkter hvis succes afhænger af butikker og kæder. Dette kapitel vil tage udgangspunkt i fysiske butikker såsom Bilka, Sportsmaster og Elgiganten. En virksomhed som Procter & Gamble (ejer Pringles, Head & Shoulders, Duracell og mange flere) ville uden detailbutikkerne miste næsten alt deres salg, og dermed må detailhandelen ses som en meget vigtig samarbejdspartner. Detailhandlen og andre butikker fylder meget i både forbrugeren og leverandørens liv, da det ofte er her forbrugeren nemmest kan købe af leverandøren.

Read More

Hemmeligheden bag Snapchats succes

Snapchat er blevet det helt store inden for nye sociale medier og med de 700 millioner daglige snaps, der bliver sendt, er det klart en af de største spillere på markedet. Snapchat blev for alvor verdenskendt da stifteren afslog et købstilbud på $3 milliarder fra facebook, for en tjeneste der ikke havde tjent en eneste krone. I dag er Snapchat vurderet til at være $19 milliarder værd, et svimlende beløb for en app, der endnu ikke tjener penge på deres gængse brugere – Men hvad er hemmeligheden bag Snapchats kæmpe succes?

Read More

Giveaway: Markedsplads for små tøjmærker (NEM AT STARTE)

I dagens Danmark gør folk meget for at fremstå så unikke som overhovedet muligt. Det er ikke længere in at være ligesom alle andre, noget der af Morten Albæk kaldes x-faktor generationen. Især blandt folk der er glade for tøj er det blevet in at være unik, hvilket kan ses med de limited udgivelser af tøj-serier (se hvordan Alexander Wang x HM skabte postyr eller Peter Falktoft x Casper and the beast), og den store interesse for små tøjmærker og genbrugstøj som ingen andre har.

Read More

Gør det svært at skifte til konkurrenterne, ligesom Apple, Amazon og Facebook

Det at skaffe nye kunder, er i langt de fleste tilfælde dyrere end at bibeholde eksisterende. Når det forholder sig sådan, hvorfor kan det så være, at mange iværksættere i højere grad ligger fokus på at anskaffe nye kunder, i stedet for at sørge for at deres nuværende kunder ikke løber skrigende bort?

En vigtig ting inden for forretningsudvikling er, at opbygge sin forretning på en sådan måde, at kunderne har sværere ved at købe hos konkurrenterne. Jo sværere det er at skifte udbyder, des færre kunder gør det – og det vil på lang sigt betyde en sikret omsætning for din forretning.

 

Read More

Overhal konkurrenterne ved at gøre dine kunder nysgerrige

Ifølge ordbogen, er nysgerrighed en “trang til at undersøge noget nærmere. Nysgerrighed er hos måske alle pattedyr medfødt motivation ledsaget af informationssøgende adfærd”. Hvis du gør din målgruppe nysgerrige, ender det altså med at det er DIN virksomhed de har en trang til at undersøge nærmere, og ikke alle konkurrenterne. Er du blevet nysgerrig omkring hvordan du gør dine kunder nysgerrige?

Read More

5 ting dine kunder ville ønske du vidste om dem

Hvor godt kender du dine kunder? Du har utallige gange hørt, at “kunden altid har ret”, men nogle gange kan det være svært at give dem ret i alt. Kundetilfredshed er dog en af de vigtigste ting du kan bygge, hvis du vil have en sund og vækstende forretning. Her er X ting, som dine kunder ville ønske du vidste om dem:

Read More

Løs problemer med de 5x hvorfor

Når du løser problemer, bliver det så gjort med hurtige lappeløsninger, eller løser du roden til problemet? Mange ville gerne gøre det sidste, men ender alt for ofte ud med at bruge en hurtig løsning der løser problemet nu og her. De 5x hvorfor (5 why) er en teknik, der nemt viser dig roden til problemet, så denne slags problem ikke dukker op i fremtiden.

Read More

3 ting iværksættere ikke må lære af Steve Jobs, men som de fleste allerede har gjort

Alle har hørt om Steve Jobs, og der er mange iværksættere der har ham som det helt store forbillede. Han har gjort mange ting rigtigt godt, hvilket har gjort Apple til verdens mest værdifulde virksomhed i 2014. Iværksættere har derfor også en tendens til at bruge hans metoder, men det kan være rigtigt farligt for de fleste. Du kan læse her hvorfor du som iværksætter ikke skal kopiere Steve Jobs metoder.

Read More

3 bilmærker ALLE marketingchefer kan lære af

Bilmarkedet er et stort marked med mange konkurrenter. Kampen for at blive markedsleder er hård, og der skal noget til for at kunne lave en bil som kunderne vælger over alle de andre på markedet. Her er dog 3 eksempler på hvordan forskellige succesfulde biler har formået dette.

Read More

 

Sulten efter mere?

Hver 14 dag sender vi en netværksmail ud med de bedste tips om forretningsudvikling. Vi finder samtidig endnu en vinder af 2 timers gratis forretningsudvikling.
Skriv din email og bliv tilmeldt netværksmailen: